понеділок, 27 квітня 2015 р.

АВА терапія - Раннє інтенсивне втручання - Intensive Behavioral Intervention ~ Аутизм | АВА - терапія

У АВА терапії існують кілька терапевтичних моделей, які відрізняються один від одного призначенням (для зовсім маленьких дітей, для дошкільного та шкільного віку, підлітків і дорослих), характеристиками навчального середовища (навчання на дому, навчання в освітніх спецустановах, інклюзія), і обсягом ( обширна навчальна програма, часткова програма, корекція небажаної поведінки, зосередження на одному виді навичок). Втручання в ранньому віці (для дітей з аутизмом або затримкою розвитку з підозрою на аутизм - 1,5-3,5 років) може бути як у вигляді домашнього навчання, так і відбуватися у спеціалізованому навчальному закладі. Навчання в цьому віці відбувається 1: 1. Т. к. Діти зовсім ще маленькі, навчальні програми складаються таким чином, щоб завдання були короткими, і в більш ігровій формі. Поступово дитина привчається сидіти за столом, і навчатися в більш структурованій формі. Програма раннього втручання завжди дуже інтенсивна - від 30 до 40 терапевтичних годин на тиждень. Чим інтенсивніше навчальна програма, тим більше існує ймовірності, що дитина зможе подолати відставання у розвитку. У навчальну програму включена робота над всіма видами навичок - комунікативні (жести і прохання), мовні (розуміння існтрукцій, розрізнення предметів і понять), імітація (моторна і словесна), моторика (дрібна й велика), навички самостійності та самодопомоги (відучення від підгузників , використання посуду, надягання і роздягання одягу, чищення зубів, проблеми зі сном, і т. д.), гра, а також ведеться робота над корекцією небажаної поведінки (агресією, самоагресії, відсутністю співробітництва, ауто-стимуляциями, і т. п. ). У даному віці корекція небажаної поведінки найбільш ефективна, т. К. Небажану поведінку ще не встигло закріпитися, а також дорослому простіше впоратися з дитиною, у разі спрямованої агресії, або самоагресії. У домашніх умовах програма АВА застосовується наступним чином: Супервизор / поведінковий аналітик оцінює початкові навички дитини і будує навчальну програму. Цю програму виконують терапист, тобто саме терапист безпосередньо працюють з дитиною і навчають його. Найчастіше в інтенсивній програмі раннього втручання працюють кілька терапист (2-3) позмінно, т. К. Одна людина не зможе перебуває всі годинники в максимальній концентрації уваги і ефективно навчати дитину. До того ж, як і будь-яка людина, єдиний терапист може захворіти, поїхати, одружитися / вийти заміж, і т. Д., І якщо його ніхто не може замінити - це може істотно позначитися на ефективності навчання і загальмувати придбання навичок. Найчастіше заняття відбуваються в ранкові години (3-4 години) і після обіду (3-4 години) щодня, і кожен з терапист працює по кілька змін в тиждень. Супервізор курує дії терапист, проводить тренінги раз на тиждень, протягом 2-3 годин, а також, паралельно з тренінгом терапист і корекцією програми, робить тренінг батькам. На базі терапевтичного центру * (або дитячого спеціального саду) інтенсивна АВА терапія в різному віці виглядає схожим чином, але в центрі перебувають одночасно до 8-ми дітей, і у відповідній кількості - терапист. Кожен з терапист працює повний робочий день, і протягом дня навчає 1: 1 двох-трьох дітей. До кожної дитини прикріплена своя команда терапист (2-3), які займаються з ним по черзі. Роботою терапист керує супервизор / поведінковий аналітик, який будує навчальні програми для кожної дитини в групі, і відстежує просування. Супервізор має часткову ставку, і для тренінгу терапист у роботи над програмами у нього виділено 2-3 години на тиждень на дитину. Іноді в години роботи супервізора включається також тренінг батьків, який відбувається раз на два тижні (для батьків кожного з дітей). Іноді в терапевтичний колектив саду входить психолог, який бере функцію тренінгу батьків на себе, або виконує її спільно з супервизором. Крім психолога, в колективі може бути також логопед і праце-терапевт, які також займаються по годині на тиждень з кожним з дітей і навчають персонал терапист роботі над конкретними цілями в області мовних і моторних навичок. Дуже часто дана модель АВА терапії сприймається як єдина модель, і її намагаються застосовувати для дітей дошкільного та шкільного віку, а іноді - і для дорослих. Невідповідне застосування даної моделі призводить до того, що дорослої дитини або людини навчають нефункціональним навичкам, методи та мету навчання не відповідають віку, і АВА терапія виглядає як дресирування і щось безглузде. Тому важливо пам'ятати, що в АВА існує кілька Медель навчання, і вибирати відповідну модель слід на основі індивідуальних навичок дитини та можливостей його оточення. * В Ізраїлі немає приватних терапевтичних центрів для дітей з аутизмом такого віку. Всі центри є дитячими садами, що перебувають у віданні Національної Ізраїльської Асоціації дітей з аутизмом ("Алут"). Дитячі садки такого плану називаються "Алутаф". Дитина може потрапити в такий садочок після спеціальної комісії, і до досягнення трьох років. Додаткові статті по темі: АВА терапія - Поведінкове втручання в дошкільному віці (4-7 років) Що таке АВА терапія?

Немає коментарів:

Дописати коментар