понеділок, 27 квітня 2015 р.

Артем Тарасов: «Найбільшою своєю удачею я вважаю повернення на батьківщину, до Росії»

 Інноваційної ПОТЕНЦІАЛ РОСІЇ величезний, але ВИНАХІДНИКИ тікають з країни, БО НІКОМУ НЕ НУЖНИАртем Тарасов - перший легальний радянський мільйонер, вважає за щастя після 8 років поневірянь повернутися в Росію, але як і раніше уражається власній батьківщині, в якій найбагатші люди чиновники і добувачі сировини, а виробники і винахідники бідують. Тарасов підтримує ще не втекли їхньої країни винахідників і намагається створити спільний російсько-американський фонд, який би займався інноваціями, але справа може скінчитися тим, що він поїде на Сейшельські острови, де уряд створює всі можливості для інноваційної діяльності. Артем Тарасов: «Шоумени сьогодні це другий по забезпеченості люди в Росії. А виробники взагалі ніхто. Дивна країна »« РОСІЯ ДИВНА КРАЇНА »Що було для вас найбільшою особистої удачею і найбільшою невдачею в XXI столітті? Найбільшою своєю удачею я вважаю повернення на батьківщину, до Росії. У 2000 році я повернувся і залишився жити тут після восьмирічного поневіряння. Морально для мене це дуже великий успіх. Тут я народився, тут прожив 40 років, потім 8 десь, і знову ось тут живу, тут і помру. А невдача в тому, що я зробив велику помилку після повернення. Я вирішив, що з моїм досвідом, з моїми знаннями, з моїми закордонними зв'язками мені не треба організовувати ніякої компанії, що я просто прімкніте до якоїсь групи, у якої є капітал, є інтереси принесу їм велику користь. Припустимо, що глобалізується їх, знайду винаходи, які вони впровадять і подвоять, потроять свій прибуток. Це була корінна помилка. Тому що, до якої б групі я ні примикав за останні 12 років, все закінчувалося погано. Інноваціями у нас взагалі ніхто не займався до 2006 року. Тому в 2000-х, коли я про це говорив, мені відповідали: «так кинь ти, це ж не нафта, це не газ». Загалом, я ніде не знайшов такого колективу. І час втратив. Якби я з першого дня створив свою групу, неважливо як, зараз ми були б уже на коні. Тому що всі ці фонди можна було створювати і 10 років тому. Зараз ми б уже процвітали, були б Центром інновацій, впроваджуючи винаходи. Але мені тоді здалося, що мені вже 50, що я більше не хочу нічого починати, не хочу платити данину корупції, не хочу стикатися з хабарами, наймати своїх якихось юристів, бухгалтерів. Це було помилкою, і абсолютно найбільшою невдачею! Як ви ставитеся до слави? Ви ж були таким відомим людиною і в Росії, і в Англії. Минув час, і новому поколінню ім'я Артем Тарасов вже практично нічого не говорить. Ні, мене зараз експлуатують по новій, зараз до цих часів знову велике і пильна увага. Я, скажімо, 3 - 4 рази на місяць виступаю на різних каналах телебачення. Про мене пишуть статті, все це є. Старше покоління мене пам'ятає. Молоде не читає газет, не дивиться телебачення, тому здається, що я зник. А насправді я "в обоймі", мені дзвонять газети, запитують і публікують думки з різних питань. Це дає мені якусь перевагу, я все ще продовжую думати, що комусь я можу стати в нагоді з цим брендом. А взагалі слава, в моєму розумінні, не несе жодного позитиву. Якби я був відомий в області співу, якогось мистецтва, можна було б заробляти на корпоративах, ставку собі поставити Взагалі у нас дуже цікаво. Перший клас у нас це бюрократи, а другий клас, як не дивно, теж не підприємці, а шоумени. Шоумени сьогодні це другий по забезпеченості люди в Росії. А виробники взагалі ніхто. Дивна країна. «РОСІЙСЬКІ ВИНАХІДНИКИ ГОЛОДУЮТЬ, ВОНИ НІКОМУ НЕ ПОТРІБНІ» Чим ви зараз займаєтеся? Займаюся інноваціями, інноваторами. Це трата грошей, часу. Але я не можу не займатися, наприклад, новим способом лікування раку. Людина, яка це придумав, Віктор Олександрович Борисов, ще живий, йому 69, ну і що буде, коли він помре? Він віднесе його в могилу, хоча є патенти нібито і все інше Як це можна просто залишити? .. Я керуюся саме такими міркуваннями. Чому? По-перше, мені дає це моральне задоволення, я займаюся людьми видатними, які придумали щось, без чого життя в світі може зупинитися. Друге, я цим займаюся тому, що намагаюся створити структуру, яка дозволила б все-таки ці інтелектуальні цінності перетворити в реальні гроші. Розмовляю з багатими людьми, даючи їм зрозуміти, що вкладення в інновації приносять 10-кратну прибуток. Спілкуюся із західними венчурними фондами. На це йдуть всі мої доходи. Я містив і утримую кілька винахідників за свій рахунок, інакше вони помруть від голоду. Так і живу. Становище не з легких. Я не потрапив у коло тих, чиї прізвища друкує журнал "Форбс", це все люди, які нажилися на раніше створених матеріальних благах, на компаніях приватизованих, на концернах, на зв'язках з державою, звичайно. Самі бюрократи в "Форбс" не потрапляють, тому що все приховано, все по офшорним компаніям, фондам, трастам. Але з точки зору того, чим я займаюся, мені набагато цікавіше жити, ніж якби просто труба качала нафту, а я б нічого не робив. Зараз відкрилися якісь цікаві контакти з Америкою. Там з'явився якийсь лозунг, що нічого корисного не повинно пропасти для людства, інакше прогрес зупиниться. І ось там, навпаки, сьогодні стільки структур, які готові це фінансувати! Вони сприймають наші, зокрема мої, інноваційні проекти, дуже серйозно. Експерти приїжджають, контакти є. Сьогодні йде мова про створення російсько-американського Фонду інвестицій в інноваційні проекти. Якщо мені це вдасться зробити, тоді все стане на свої місця. З Америки ми навіть не хочемо отримати гроші, це не головне, ми з Америки хочемо отримати методики впровадження винаходів. Тобто компанії, у яких є ринки збуту, щоб вони були замовниками. Якщо це вдасться зробити, значить підуть великі гроші, і наші винахідники залишаться в Росії, але стануть достатньо забезпеченими, щоб займатися своєю справою, тобто винаходити далі. А зараз вони голодують, вони нікому не потрібні. Елітарні клуби типу "Сколково", "Рос Нано", які стали тут створювати, жодним чином не вирішують проблему. "Сколково", наприклад, може розмістити аж тисячу, наприклад, вчених, а куди подіти 199 тисяч інших Припустимо, вони можуть фінансувати 2000 проектів, а куди подіти 2000000 і так далі Цей фонд повинен працювати за дуже простій системі: з'являється винахідник в Росії, Фонд не дає йому поки ніяких грошей, він шукає йому зацікавлена ??особа, корпорацію на Заході. І як тільки Фонд знайшов корпорацію, яка сказала: "Так, це те, що нам треба", даються гроші і винахіднику і цієї корпорації, щоб стартап зробити, щоб почати. Ось сьогодні є у нас така пропозиція є команда, яка може підвищити ефективність світіння світлодіодів. Зараз все переводять на світлодіоди. В результаті простий фінішної операції будь світлодіод починає світити на 20 відсотків яскравіше. Шукаємо зацікавлених людей на Заході. Будь у нас зараз такий Фонд, природно, зацікавилися б великі компанії, що випускають світлодіоди і в Азії, і в Європі, і в Америці. І Фонд в цьому випадку дає гроші на старт-ап, а потім має акції і отримує назад в 10 разів, в 20 разів більше. Дуже я хочу такий фонд спробувати зробити. Підтримка з боку партії і уряду нашої є, тому що вони розуміють, що все було неправильно розпиляно, величезні бюджети, а віз і нині там. Нічого не впроваджено з винаходів, тільки люди виїжджають і виїжджають За останні шість років з країни виїхали мільйон вчених, це офіційні цифри. Всі вони там працюють але тільки відсотків 10 з них в Силіконовій долині і у великих компаніях. А 90 відсотків працюють таксистами або взагалі не знайшли себе, бомжами сталі. Сьогодні жодна велика компанія, що поважає себе, не може обходитися без венчурного фонду. У всіх він є, всі хочуть винаходів. У цій Силіконовій долині просто вулиці, через кожен метр нова і нова венчурна компанія сидить. Тому там якраз вже недолік ідей, а у нас залишилася величезна кількість ідей, винаходів, які не знаходять попиту. Тому Фонд цей нормальний, і розуміють його важливість американці в першу чергу. «РОСІЯ абсолютним лідером за падіння кількості ВИНАХОДІВ» Якщо гроші дають іноземці, оплачуючи старт-ап, яка потім їх частка? 50 на 50 може бути цілком. На сьогодні це норматив, яким користуються всі країни у відносинах з автором інтелектуальної власності. Так працюють сьогодні провідні західні фонди 50% акцій забирають, тому вони сидять в одному човні з винахідником, вони далі вирішують всі проблеми захисту, маркетингу, продажів і ділять прибуток або "роялті" з кожного виробу неважливо як. А винахідник відразу звільняється від рутини і починає винаходити щось нове. Чому в нас немає таких компаній, чому треба західні шукати? Хіба у нас немає кому гроші вкласти і потім отримати прибуток? Не в цьому справа. Ті, хто у нас сьогодні заробляють, це або бюрократи, які отримують данину, або ті, хто експлуатують ресурси. Для чого їм щось робити, коли і так добре? Це перша частина. Друга в Росії адже немає ринку, хоча в СОТ ми вступаємо як би, формально. Але я не бачив ніяких російських товарів, тільки китайські і зарубіжні взагалі ніде, ні в чому. І, напевно, тому Росія не вийде так легко на ринок. Тому що, якщо це буде спільна компанія із Заходом, де західний партнер має вихід на ринок, ось тоді випустять Росію. Але спробуй інакше вийти з чимось своїм І третя страшно неприємна річ: ми не створені і не можемо в нашому кліматі, в наших умовах конкурувати з масової продукції ні з Китаєм, ні з Кореєю, ні з кимось іншим. Та й за менталітетом теж. І всі ці чинники складаються воєдино, все це накладається одне на інше, і тому Росія не здатна сама нічого такого робити. Падіння йде страшне. Ось за кризові роки, 2008 рік, втрати в% по створенню винаходів в США 5%, десь ще на 7% знизилася кількість винаходів. У Китаї, навпаки, було зростання 31% інновацій. А в Росії 31% падіння абсолютний лідер з падіння. «ГОЛОВНЕ В БІЗНЕСІ ЦЕ УДАЧА» Що вас найбільше дивує в людях? Дивує? Я взагалі люблю людей. Тому що саме дивне і найцікавіше це і є люди. Адже в них поєднується і винахідництво, і пороки, і чесноти, це все людина. Тому для мене це завжди об'єкти подиву та інтересу. З чим би я не стикався ... З зрадою все одно дивно, ну, в поганому сенсі, але дивно. З якимись раптом добрими жестами зовсім дивно. Якби не було таких різних людей, жити було б нецікаво! У дитинстві і юності чи був поруч з вами людина, яка вселяв віру в себе, підтримував у важку хвилину, постійно кажучи: "Ти зможеш, ти зможеш!" Або ви пробивалися самостійно? У мене батько був досить енергійна людина, лідер у родині. Я рівнявся на нього, звичайно, тому що вся сім'я трималася на ньому. Він сам винаходив. Вдавався іноді з ідеями, кричачи, розмахуючи руками, жестикулюючи він був дуже активний і галасливий. Досі пам'ятаю якісь його ідеї. Наприклад, він придумав зробити гасову лампу зовнішньої, щоб не так часто її міняти. Він зробив просто більш товстий гніт, і вона горіла довше. Ось такі от прості речі, але тим не менше. Що, по-вашому, важливіше у веденні бізнесу логіка, інтуїція, твердий розрахунок, здоровий глузд чи ще що-небудь? Насправді удача. Може бути, що дві людини займаються абсолютно одним і тим же ділом, один успішний, а інший ні. Просто удача! А від чого залежить удача? Ось привалило з неба, і ти щасливий? Удача або дається тобі Богом, або ні. Серйозно, насправді. Її ж не можна ні логікою залучити, ні спланувати. Я можу масу прикладів навести, коли дві фірми займаються одним і тим же, але одній фірмі все вдається, а інший ні. Удача, безумовно, залежить від твоїх особистих якостей. Я не порівнюю людей взагалі не працюють і працюють, немає. Але при однакових особистих якостях, при однакових прагненнях і працездатності у одних це виходить на 5, а у інших всього лише на 2. Яка роль читання в наш час, чи потрібні друковані видання та книги? Ось вам якраз приклад невдачі. Я випустив торік роман "Таємниці" Фрау Марії ", а сьогодні його взагалі ніхто не читає. Якщо моя книга" Мільйонер ", яка була видана в 2004-му, продалася в кількості 70 тисяч примірників, то роман випустили в кількості 3 тисяч примірників, і це вважається вже багато в Росії. Тому, сьогодні, безумовно, щось треба міняти. Сприйняття інформації стало зовсім іншим, швидким ... Заробляють гроші ті, хто пише по одному роману в місяць, від цього якість літератури, безумовно , страждає. Мій роман зараз на "Амазон", народ його викачує. А друковані видання, мабуть, вже не те. Майбутнє за електронними та звуковими виданнями. Я зараз хочу зробити звукову книгу, щоб її хто-небудь начитав, може, навіть я сам, і продавати або просто дарувати ці записи. Сейшельських РАЙ і абхазьких АД є у вас якась нездійснена мрія і чи варта вона в планах на майбутнє? Та й немає. нездійснення мрія є, але вона вже не стоїть ні в яких планах ! Все життя я хотів займатися рибами, іхтіологією і це так і залишилося нездійсненним, з дитинства ... Однак зараз є один проект, і якщо він вдасться, він переверне все моє життя. Є одне місце рай на Землі Сейшельські острови. Кілька наших співвітчизників туди поїхали, побудували будинки і живуть в цьому раю. Вони вмовили президента Сейшельські республіки, що там терміново треба побудувати інноваційний центр. Сейшели це сама високозабезпеченого країна на Африканському континенті багаті люди, гарне життя. Президент виділив для цього величезний шмат землі 64 гектари і сказав: "Давайте, вперед, хлопці! Давайте зберемо тут людей, ми готові. А то ми просто курортна зона. Я готовий прийняти сюди 5 тисяч осіб з усього світу, інноваторів з Китаю, з Індії, з Росії. Займіться організацією ". Я увійшов в оргкомітет як заступник голови, очолює його Прохоров. Якщо ця ідея дійсно отримає свій розвиток, можна буде туди поїхати. Займатися впровадженням чогось для Африки, відкрити там ті ж самі спільні фонди. Придумав назву для цього проекту "Африкан Гейтс", по-моєму, звучить дуже красиво. І ось там, на місці, можливо, буду займатися рибами, рибним господарством ... Чи є якесь місце на землі, куди ви завжди з радістю повертаєтеся? Якщо так, то чи часто ви там буваєте? Я думаю, як у всіх людей, це місце живе в пам'яті, і туди хочеться приїхати, куди зараз не можна повернутися в силу різних обставин. Йдеться про Абхазію. На цій території досі крадуть людей, абхазці тримають вдома бойову зброю. Мені туди точно їхати не можна. Це взагалі іноземна держава, незрозуміле, невизнана республіка ... Дуже шкода. В Абхазії, на березі Чорного моря є гарна дуже бухта і маленьке село Кіндгі. Там моя бабуся працювала зубним лікарем. Сільський зубний лікар на все село це велика людина, її все, як кажуть, годували і напували. Туди я приїжджав в дитинстві, там, можна сказати, виріс ... туди б я міг запросто виїхати на решту життя. Тим більше це село було мингрельское, і сьогодні всі будинки кинуті. Розбиті, покинуті будинки, взагалі видовище страшне. Ти ходиш, всюди мандарини ростуть, а немає ні будинків, ні людей, так і не заселене. Дуже легко взяти собі ділянку, будиночок. Ось Є, до речі, один хороший швидкий проект для пенсійного віку. Там в середині поля поруч з берегом моря б'є фонтан гарячої води, радоновий джерело. Вода там градусів, напевно, під 90. Пар іде, і він б'є вгору метрів на 30. Цілющий він чи ні, я не знаю, може бути, і не дуже. Але я розповів про це своєму приятелеві голландцеві, який будує теплиці. Він сказав: "Слухай, на цій воді я можу поставити теплицю. І цілий рік ти будеш вирощувати тюльпани, троянди, все інше. Купиш невеликий кораблик на підводних крилах, наприклад. Будеш його вантажити, а до Сочі там всього три з половиною години по прямій. Можеш продавати квіти на Олімпіаду та й після. І все місцеве населення тебе підтримає, буде ходити до тебе на роботу ". Класний проект. А зробити теплицю не так складно, тим більше коли є дармове тепло ось ця вода. Але зараз туди не поїхати, мене просто можуть вкрасти. У мене шлейф мільйонера, почнуть викуп вимагати, люди там нерегульовані. Але, можливо, з часом там все зміниться. Я чому про це кажу: ось саме там знаходиться те місце, про яке ти питаєш, невелике озеро на березі моря, де я ловив рибу з дитинства Мені б туди дуже хотілося приїхати. Що, по-вашому, приоритетнее фінансова грамотність або культура? Пріоритет залежить від того, в якому ти суспільстві живеш і в якому вимірі ти це розглядаєш. Якщо на короткому часовому відрізку, то фінансова грамотність, звичайно, визначальна. А якщо в масштабі нації, в масштабі країни брати, то для майбутнього, звичайно, культура. Тому, на жаль, це теж великий недолік Росії сьогодні падіння загальної культури. Тому що всі місця зайняті, все куплені, всі зав'язані, і сьогодні у нас одні і ті ж особи на всіх каналах телебачення, у всіх газетах, на радіо. І молодих начебто немає, не було і не виникає. Ось і весь секрет. Кандидат технічних наук.

Немає коментарів:

Дописати коментар